Plastyka konstrukcyjna

Zadanie nr 5 - karty emocji

 

BLOK TEMATYCZNY: „Emocje

Temat: Czy rozpoznajesz te emocje? – karty emocji.

GRUPA: wychowankowie

MATERIAŁY: papier techniczny, papier kolorowy, mazaki, kredki, ołówek, nożyczki

OPIS:

Każdy z Nas ma w sobie emocje. I każde z nich są dobre, ponieważ dzięki Nim poznajemy siebie, swoją wrażliwość, uczymy się ich, uczymy się siebie. Pozwólmy im wyjść. Pozwólmy sobie na to poznanie, przeżywanie ich. One są. To co czujecie, jest naturalne i tak jak czujecie radość, tak macie prawo do uczucia złości, gniewu. Zapewne każdy z Was znalazł się w sytuacji, gdzie poczuliście coś czego tak naprawdę nie potrafiliście nazwać, nie wiedzieliście dlaczego tak się zachowujecie a nie inaczej. Skąd? Dlaczego? Jeśli przyjrzymy się danej sytuacji i emocjom jakie Nam wtedy towarzyszyły możemy nauczyć się np.: kontrolowania wybuchów złości - to wszystko zależy od Nas – jak dane emocje wykorzystamy, czy spróbujemy sobie z Nimi poradzić, czy pozwolimy żeby Nami sterowały.

Mogą Nam w tym pomóc KARTY EMOCJI. Weź kilka kartek papieru technicznego/papieru kolorowego i wytnij 10-20 kart – to zależy od Ciebie. Mogą mieć kształt prostokąta/koła.

Na każdej z nich namaluj/narysuj minę-postać, jaka Ci się kojarzy z UCZUCIAMI. Tył karty poświęć na nazwę tego uczucia i opis sytuacji w której to uczucie wystąpiło.

Takie karty możesz wykorzystać w kontakcie z rodzicami, opiekunami, rodzeństwem, przyjaciółmi. Możecie losować karty i nie patrząc na tył (opis) rozpoznawać/odgadywać daną emocje i sami opowiadać o sytuacji, gdzie ją poczuliście. Te karty mogą również pomóc
w pokazaniu tego co czujesz-bez słów, bo czasem, po prostu, brakuje Nam słów by opowiedzieć to jak się czujemy.

Stworzone karty sfotografuj i prześlij na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Powodzenia!
Pani Magda

202004konstrukcyjna z5 01 202004konstrukcyjna z5 02

 

Zadanie nr 4 - samoloty z patyków i spinaczy

 

BLOK TEMATYCZNY: „Mechaniczne poloty- Robotopojazdosamolotyodloty

Temat: Samoloty z patyków i spinaczy.

MATERIAŁY:drewniane patyczki, wykałaczki, patyczki do szaszłyków, niepotrzebne spinacze do ubrań, sznurek, klej introligatorski CR, klej na gorąco, farby i pędzle do dekoracji elementów modelu.

OPIS:

Za pomocą prostych przyborów – patyczków, spinaczy, stwórz samolot swoich marzeń – taki, którym wyleciałbyś w daleką podróż i taki, który może działa na paliwo z brokatu? J

Zaprojektuj swój samolot – nazwij go i działaj!

Pamiętaj o pomalowaniu elementów modelu – zrób to przed sklejeniem.

Do łączenia elementów potrzebny jest Ci tylko klej CR/pistolet z klejem na gorąco/sznurek.

Stworzoną pracę sfotografuj i prześlij na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Powodzenia!
Pani Magda

PRZYKŁADY (kliknij w obrazek, żeby zobaczyć więcej)

przykład 2

przykład 4

 

Zadanie nr 3 - girlanda

 

Wielkanocne dekoracjegirlanda.

MATERIAŁY: kolorowe papiery, papier biały techniczny, kredki, guziki, sznurek, wata, nożyczki, klej/klej na gorąco, dziurkacz

OPIS:

Okres Wielkanocy jest bogaty w kolory– ożywmy zatem wnętrza naszych pomieszczeń kolorową girlandą. Wykorzystaj do tego kolorowe papiery, albo stwórz sam artystyczny papier – weź do ręki kredkę i pokoloruj białą kartkę, potem weź drugą i trzecią… możesz też stworzyć mix kolorów malując jednocześnie kilkoma kredkami. Nie ograniczaj się
w pomysłach – jeśli spodoba Ci się zabawa kolorami – twórz na białym papierze wzory – kółka, paski, pisanki, liście itp.

Jak już przygotujesz bazę (papiery), zabierz się za tworzenie szablonu. Narysuj kształt zająca lub jajka na papierze technicznym i wytnij go. Taki szablon odrysuj kilkukrotnie - tyle razy ile zmieści Ci się na przygotowanym ozdobnym papierze. Wytnij wszystkie wzory i ozdób wg uznania guzikami i watą np.: ogonkiem zająca może być guzik, albo kuleczka waty.
W gotowych elementach girlandy (uszy zająca, góra pisanki..) zrób dziurkaczem dziurki, przepleć przez nie sznurek i gotowe!

Stworzoną pracę sfotografuj i prześlij na adres mailowy:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Powodzenia!
Pani Magda

 

PRZYKŁADY:
https://pl.pinterest.com/pin/29695678781248698/ ,
https://pl.pinterest.com/pin/164099980158415770/ .

 202004konstrukcyjna z3 01202004konstrukcyjna z3 02

 

Zadanie nr 2 - wynalazek z koloru

 

BLOK TEMATYCZNY: „Mechaniczne poloty- Robotopojazdosamolotyodloty
Temat: Wynalazek z koloru stworzony – pobudzamy twórcze myślenie.

MATERIAŁY: kolorowe papiery, papier biały techniczny, kartony, pudełka, kartonowe/plastikowe pojemniki, guziki, sznurek, nici, nożyczki, klej
Do ozdobienia możesz wykorzystać farby lub flamastry, markery.

OPIS:

Czy wynalazek może zostać stworzony zaczynając od koloru?...Sprawdźmy TO!
Poniżej znajdują się nazwy rzadko spotykanych kolorów. Wyobraź sobie, że nazwy te nie określają koloru, a jakiś wynalazek...
Jak myślisz, jaki to mógłby być wynalazek?
Jaką mógłby pełnić funkcję?
Kto i gdzie mógłby z niego korzystać? ...

Lista nazw kolorów:

• Eozyna
• Gumiguta
• Grynszpan
• Cyklamen
• Ochra
• Marengo
• Błękit turnbulla
• Razzmatazz
• Feldgrau
• Caput mortuum

Wybierz jedną z nich i stwórz nadzwyczajny wynalazek rozpoczynając swój pomysł od końca…czyli od nazwy :)

Stwórz do niego etykietę:

Nazwa wynalazku: ............................................
Przeznaczenie:...................................................
Użytkownik: ......................................................

 

Stworzoną pracę sfotografuj i prześlij na adres mailowy:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  .

 

Powodzenia!
Pani Magda

 

Zadanie nr 1 - sznurówki

 

BLOK TEMATYCZNYCo by było, gdyby …?”:
„Co by było, gdyby sznurówki założyły związek dziwnych kroków i szukały wiosny?”

 

MATERIAŁY: KOLOROWE sznurówki, papier, papier KOLOROWY, nożyczki, klej, pudełeczko, kartony

 

OPIS:

Zastanów się co by było, gdyby sznurówki ożyły, założyły związek dziwnych kroków
i planowały podróż w poszukiwaniu wiosny…?

Stwórz krótką/historię/opowiadanie w formie harmonijkowej książeczki składanej do pudełeczka.
Pierwsza i ostatnia strona może być na stałe przyklejona do góry i dołu pudełka (wtedy góra staje się okładką, a dół pudełeczka zakończeniem).

Stworzoną przestrzenną książeczkę sfotografuj i prześlij na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  .

 

PRZYKŁAD: przykład formy pracy: https://pin.it/6epT3Bv

202003konstrukcyjna z1